Page 10 - mapeg_sayı3_web
P. 10

MADEN






                   sedürlerini tanımlamaktadır ve işletmeler bu kod ile ba-
                   ğımsız dış denetleme süreçlerine dahil olmaktadır.
                                                                      Çünkü kadın, toplumumuzda
                   Halihazırda altın madenciliği sektöründe üretim yapan iş-  daima, görünenin tam
                   letmelerimizden birkaçı  Birleşmiş Milletler Çevre Programı   aksine şoför koltuğunda
                   (UNEP) ve Uluslararası Metaller ve Çevre Konseyi (ICME)   oturur. Kadının bilgilenmesi,
                   himayesinde oluşturulan  Uluslararası Siyanür  Yönetim
                   Enstitüsü  (International Cyanide  Management  Institu-  yuvası ve çocuğu için
                   te – ICMI), Uluslararası Siyanür Yönetim Kodu’na uyumlu   duyduğu endişelerin önüne
                   bir şekilde  çalışmalarını sürdürmektedir ve bu kapsamda   geçilmesi temel koşuldur.
                   “Siyanür Kodu Sertifikası” nı almaya hak kazanmış olmaları
                   da büyük mutluluk kaynağıdır.                      Onun içindir ki köylerdeki
                                                                      kanaat önderlerinin evlerinde
                   ILETIŞIM… ILETIŞIM…ILETIŞIM...                     sunumların ve projelerin
                                                                      anlatılması çok büyük önem
                   “Kamu ve Halkla İlişkiler” konusu sadece maden projele-  taşımaktadır.
                   rinde değil her sektör için artık vazgeçilmez hale gelen bir
                   değerdir.


                   Madencilik sektörü özelinde bahsetmek gerekirse, maden   Maden projesinde aramanın ilk gününden, işletmeye geçi-
                   arama aşamasından işletme dönemi ve maden ömrü bo-  len güne kadar ve işletme aşaması da dahil, yöre halkı şunu
                   yunca verimli çalışabilme ortamı sağlayabilmenin içinde   daima bilmek isteyecektir: Geçmişte ne yapıldı? Bugün ne
                   dört temel halka var. Yerel halk, sivil toplum örgütleri, basın   yapılıyor? Bir sonraki aşamada ne yapılacak? Bunları çok
                   ve elbette izin merci, yani devlet. Bütün bunları bir araya   iyi anlatmak lazım. Bunları anlatmanın da en önemli yolu,
                   getirdiğinizde, bu halkalardan bir tanesi kopuk kaldığında bi-  özellikle kırsal kesimde vatandaşa anlatmanın  yolu köy
                   zim sektörümüzde çok büyük bir sendeleme başlıyor. Çünkü   kahveleridir. Köy kahveleri, ısrarla sunumların  yapılması
                   bizim sektörümüzün halkla ilişkileri veya diğer paydaşların
                   iletişimiyle başlayan ilk adımı, jeoloğun araziye adım attığı   gereken, ısrarla görsellerin gösterilmesi gereken çok önem-
                   günle başlar. Karşılaştığı bir köylüyle veya orada herhangi bir   li mekanlardır. Aslında politikacılarla bizim bu anlamda or-
                   kamu kurumunda çalışan bir memurla olan ilişkisi, inanılma-  tak noktalarımız oluşuyor. İletişimin en iyi kurulacağı yerler
                   sı belki çok güç ama kapıların açılması veya yıllarca sürecek   bu mekanlardır. Hatta kadın jeoloji mühendisi veya maden
                   problemlerin oluşması anlamında ilk nüveyi atıyor.   mühendisleri aracılığıyla evlerde de toplantılar yapılıp, ka-
                                                                   dınların özellikle bilgilendirilmesi çok çok önemlidir. Çünkü
                   Halka, seçilmişlere, sivil toplum örgütlerine, basına doğru şe-  kadın, toplumumuzda daima, görünenin tam aksine şoför
                   kilde bilgi verilmesi oldukça önemlidir. Eğer doğru bilgiyi -iyi   koltuğunda oturur. Kadının bilgilenmesi, yuvası ve çocuğu
                   ya da kötü hiç fark etmez- veren siz olursanız, o bilgi düzlemi   için duyduğu endişelerin önüne geçilmesi temel koşuldur.
                   üzerinde bir şekilde olaylar gelişip yönlenecektir. Ama siz bir   Onun içindir ki köylerdeki kanaat önderlerinin evlerinde
                   müddet sonra -bugün gizleseniz bile- ortaya çıkacak bir ger-  sunumların ve projelerin anlatılması çok büyük önem ta-
                   çeğin gizleyicisi olarak bir rol üstlenirseniz, 20 yılda elde etti-  şımaktadır.
                   ğiniz güven ortamını 20 saniyede yitirebilirsiniz. Çünkü bugü-
                   nün dünyasında birileri gelip mutlaka o gerçeği söyleyip sizin   Halkla ilişkilerin temel söylemlerinden bir tanesi şu eski
                   kredibilitenizi alt üst edecek bir role ve pozisyona gelecektir.
                   Onun için ben her zaman şunu söylerim: Sektörle ilgili ya da   sözdür: “Dürüstlük en iyi politikadır”. Ve bir diğeri de bence
                   projenizle ilgili, iyi veya kötü her şeyi insanlar sizden duyma-  iletişim kanallarının daima açık tutulmasıdır. Hiç kimseyi
                   lı. Bu gerçek güven ortamının oluşmasında en önemli etken   ötekileştirmeden herkesin söylediğini ciddiye alarak ama
                   tavırlardan bir tanesidir. Yani bir maden kazası mı oldu ?   niyetin farklı olduğu görüldüğü anda da doğru tavrı göster-
                   Sizden duymalılar. Önlemlerin ne olduğunu, gelişmelerin ne   mek suretiyle halkla ilişkilerde bir güven ortamının sağlan-
                   olduğunu sizden duymalılar.                     ması mümkündür.

           8   YIL: 2 SAYI: 3 MART 2021
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15